Sunday 26 September 2010

Lawatan khas Aduan Rakyat TV3

Baru-baru ini blog ni kena serbu oleh Karam Singh Walia dan rakan-rakan sebab, er, well, terbengkalai.

Hutan di belakang beliau adalah rupa blog ini sebelum dikemaskini beberapa saat lepas.


Dulu kecil-kecil mak pernah kata, saya memang susah nak fokus kepada sesuatu tugas dan beristiqamah. Tak tau dah besar perangai ni tak hilang lagi. Exam, balik rumah, puasa, raya. Mana ada masa nak update blog. Anda tentu bersetuju dengan saya kan? Kan? Kan? Tak setuju tak mahu beri duit raya.

Tapi pelik juga, bila tak update ni tiba-tiba ade 2-3 orang baru follow. Apa-apa pun sokongan tidak berbelah bahagi anda amat dihargai. Nanti pilihanraya jangan lupa undi saya ya.

Pejam celik dah pertengahan Syawal. Aura raya tak habis lagi. Sambil menaip ni sempat juga mengunyah kuih raya kegemaran peribadi, Almond London. Walaupun rasa dah macam biskut kering sebab tersimpan dekat tempat sejuk. Hari tu ada juga berbual dengan Queen Elizabeth, tanya dia ada tak Almond London di London. Selepas ini nak telefon Pak Susilo Bambang Yudhoyono bertanya tentang asal-usul Mi Bandung dan Mi Jawa. Dan juga Obama, tentang asal-usul Nasi Goreng USA.

Raya hari tu pun kami sekeluarga sambut ala kadar sahaja. Dan tahun ni juga kali pertama saya berjaya menghasut mak untuk buat makan-makan kecil-kecilan. Kenapa tak ajak? Dana tak cukup la nak buat besar-besaran. Tunggulah kalau saya berjaya jumpa lombong minyak dekat tengah-tengah lebuhraya DUKE.

Maka hidup mungkin akan berubah sedikit drastik dalam tempoh masa beberapa bulan ni. Mungkin makin sedikit benda untuk dimerepekkan. Mungkin makin sedikit masa untuk diluang untuk berblog-blog ni. Tapi tak apalah.

Tapi selagi mood masih ada dan jiwa masih kental berblog, usaha akan diteruskan selagi boleh. Tapi jujur saya cakap, idea sudah kering. Oh pembaca sekalian, apakah yang patut saya tulis? Sila tuliskan cadangan anda di ruang komen di bawah. Siapa yang bagi cadangan sila datang claim Nasi Kukus Ayam Berempah dekat saya. Hubungi saya di talian bebas tol 014-tekan-tekan-tak-dapat.


Hugs and kisses, (untuk aweks-aweks sahaja, gay saya tak mahu)
Amirul Afiq.

1 ulasan-ulasan tabloid:

Anonymous said...

haha.. amirul2. mmg bes baca blog anda ketika tensen dengan kerja.

Bekas penghuni rumah 22, bilik bawah menghadap belakang.

Post a Comment

Sila tinggalkan pesanan selepas nada *BEEP*... *BEEP*